Nimet%C3%B6n.jpg

Pertti Kurikan Nimipäivä!!

Onnen potkut persuksille näyttämään Euroopalle, mistä kana kusee!
Olen iloisesti yllättynyt kuinka meidän kansasta löytyy hyviä piirteitä.
Kuitenkin. 
Kauhea kirjoittelu ja valitus, kuinka karsee biisi. Ei sovi euroviisuihin. Karmeeta katottavaa.Karmeeta kuultavaa. Hävettää.

Ihan vapaasti.
Punk on  musiikkia vastavirtaan, musiikkia keskisormi pystyssä ( kuvaannollisesti )
Ei se ole laskelmoitua, kaupallista listamusiikkia.
Se on aitous ja asenne.
Sitä on myös PKN;n  'Aina mun pitää'

aina mun pitää siivota
aina mun pitää tiskata
aina mun pitää käydä töissä
aina mun pitää käydä lääkärissä
ei saa mennä koneelle
en katsoa telkkarii
en saa edes nähdä mun kavereita
aina mun pitää olla kotona
aina mun pitää hoitaa tehtäviä
aina mun pitää syödä kunnolla
aina mun pitää juoda kunnolla
en saa syödä karkkia, juoda limua
en saa edes juoda alkoholia
aina mun pitää levätä
aina mun pitää nukkua
aina mun pitää herätä
aina mun pitää käydä suihkussa


Voiko sen selvemmin sanoa?
Varsinkin. jos sattuu olemaan vaikka kehitysvammaien, vaikka laitoshoidossa...

Euroviisujen laulukilpailu?
Monet kritisoivat PKN:n biisiä sen musiikin takia.
Mutta mitä sitten?
Kuka jaksaa kuunnella kymmeniä eurohumppia putkeen jolloin ainoana ilona on pelata Rakel Liekin euroviisupeliä.
Drinkki joka tuulikoneesta, nousukädestä, erikoisistra vaatteista jne..

On myös hyvä muistaa, ettei PKN:ää koottu euroviisuja varten,
se ei ole mikään uusi ja tuntematon bändi.
Se on ollut koossa jo vuosia, se on  tehnyt jatkuvasti keikkaa.
Keikkaillut festareilla ja siitä on tehty leffa.
Pertti Kurikan Nimipäivä on ilmiö ilman euroviisujakin.
Se ei tarvitse euoviisuja, mutta mun mielestä euroviisut tarttee sen.

imagesMX7GHUJS.jpg


Viime vuonna voittaja otti kantaa seksuaalivähemmistöjen asemaaan,
ennakkoluuloihin ja kaltoinkohteluun.
Tänä vuonna on aika osoittaa vammaisuuden yhdenvertaisuus.
Ja sen voi tehdä PKN:n tapaan; ei anteeksipyydellen ja ujostellen,
vaan aidosti asenteella. Se kuviteltu keskisormi pystyssä

Olisiko Suomi pärjännyt paremmin jollain muulla biisillä-
Ehkä olis, ehkä ei.
Mut mitä sitten?
Aivan sama jos biisi sijouttuu sijalle 10 tai 19-
Ja se Suomen menestys kisoissa...
yksi voitto 59 vuodessa, sekin hirviöiksi pukeutuneilla hevareilla.
Silloinkin kauhisteltiin etukäteen, hävettiin, muutettiin maasta.
Oltiin ennakkuuloisia ja ahdamielisiä-
Ei viisuihin tartte mennä miellyttämään,
sinne mennään asenne ja aitous messissä, ja sitä PKN:llä riittää.
Ravistellaan Eurpooppaa, ravistellaan kisoja.
Ja jos sitten parrakas nainen ojentaa palkinnonen meidän punk-bändille illan päätteeksi
ollaan ylpeitä! ja tavataan torilla.
ja jos ei,
niin mitä sitten..

( Ja jospa hallitus saisi vihdoin ratifioitua YK:n vammaissopimuksen,
jospa tämä hallitus saisi edes sen tehtyä---
Kansalaiset olivat edellä politikkoja,  tässäkin asiassa.)

 

images7Y02D9U4.jpg