269319_10150901637781365_1885417929_n.jp

Jossain Ylen kaaviossa oli perussuomalaiset vaalikoneen vastauksien perusteella luokiteltu Suomen konservatiivisimmaksi.puolueeksi

"Konservatismi on suuntaus, joka välttää muutosta ja tukee perinteisiä normeja.
Vallitsevien olojen säilyttämistä kannattava uudistuksia vierova vanhoillinen"


Jopa kristilliset jäivät taakse.
Soini vastasi väitteeseen naama virneeesä:  "Ihan oikein. Tällainen mä olen, isänmaallinen mies."
Pitääkö vastauksesta siis tulkita että konservatiivinen on synonyymi isänmaallisuudelle?
Onko konservatiivinen ihminen ominut itselleen isänmaallisuuden?

Olen tässä asiassa aika tiukasti eri mieltä.
Isänmaallisuus on ei ole synonyymi menneisyyden ihannoilille, ..

Isänmaallisuus on sitä, että voi olla ylpeä maastaan, kerto siitä muille, kaikille, joka puolella ja kaikenlaisille ihmisille!

Isänmaallisuus on tehdä hyvää maan puolesta.

Mun Suomi on niin hyvä, että siitä hyvästä voi jakaa muillekin.
Hyvä kun ei jakamalla lopu, vaan kasvaa, monipolviutuu.

Meistä jokainen antaa maallemme kasvot.
Oman isänmaallisuuden kasvot.

Ja on kans muistettava, että isänmaallisuus ja nationalismi on eri asia.
Olen isänmaallinen, mutten nationalisti,
Rakastan kyllä Suomea ja olen siitä ylpeä.
Mutta tunnistan myös epäkohdat.
Suomi ja suomalaiset ei nyt kuitenkaan ole ylivertaisia tässä isossa maailmassa.


Isänmaallisuus on mulle monta asiaa...
 - historia ja sen tunteminen, 'nykypäivää pystyy ymmärtämään vasta tuntemalla menneisyyden'
 - esivanhempien elämän ja uurastuksun kunnoittamista
 - Suonen luonnon kunnoittanmista!
Yksi tärkeimmistä perinnöistä on tai olisi kaunis ja puhdas Suomen luonto
-  Sisäistämällä kulttuuriamme laaja-alaisesti ja eri aikakausilta. Edistämällä suomalaista kulttuuria, monipuolisesti. Jokaiselle maalle on sen oma kulttuuri elinehto. Mutta ei vain sata vuotta vanha, vaan on pystyttävä pysymään muun maailman mukana. Kulttuurin on oltava elävää.

578764_10150998775021365_791578923_n.jpg

Jo monen monen vuoden ajan olemme koko perheen voimin saaneet kertoa ylpeinä, isänmaallisesti, Suomesta monen maan kansalaiselle.
Meillä on vieraillut kotona ja mökillä maailmankansalaisia.
Poikkeuksetta jokainen on ihastunut suomalaiseen mökkimaisemaan järvineen, saunoineen, pihakoivuineen, grillimakkaroineen ja ulkovessoineen !!
Helsinki on näiden nuorten turistien mielestä kotoisen kaunis ja viihtyisä city.
Jossa on ripaus kansainvälsyyttää. Ripaus avoimuutta.
Tytär asunut yli kymmenen vuotta eri mantereilla ja kertonut joka maassa ja maanosassa ylpeänä kotimaastaan.
Järjestänyt ystävilleen Suomi-iltoja ruokineen ja leffoineen.
Maailmalla on monta miestä ja naista, poikaa ja tyttöä, jotka osaa leipoa tosi hyviä korvapuusteja!!
306375_10150997109561365_997894203_n.jpg

Juniori taas reissaa enemmän reppureissaajana, kuukausitolkulla seikkailumielellä. Nyt menossa VäliAmerikka.
Kertoo myös ylpeänä kotimaastaan ihmisille, jotka eivät ehkä koskaan ole kuulleetkaan moisesta maasta..

Isänmaallisuus on rakkautta ja ylpeyttä.

Ja tietty isänmaallisuutta tuntee, kun voitetaan lätkässä Ruotsi ym.
Kun Suomi tai suomalainen pärjää Maailmalla.

Mun isänmaallisuus ei ole 'rajojen sulkemista' vaan kansainvälisyyttä.

Olen liberaali.
Olen isänmaallinen.